Min fru kommer inte att gilla det här, men du kanske gör det

Igår var det städdag hemma i Casa Maxe.

Hela kylen plockades ur, rensades och gjordes rent. Golvet dammsögs och våttorkades. Toaletterna putsades och skiner nu som nya. Barnens rum är kliniskt rena (eller kanske inte, det tog 3,5 minuter sedan hade prinsessan plockat fram målarlådan och … ja, nu ser det ut som det ser ut …).

Och efter städningen så var det bara att packa sig iväg till ICA Maxi och storhandla.

Vi var ganska nöjda, The Wife och jag, när vi var klara. Vårt teamwork funkar.

Men idag gjorde jag något som kommer att göra henne arg.

När jag slog mig ned i hemmakontoret (just nu köksbordet) så fick jag för mig en sak.

Jag håller på med en kampanj för en kund och kom på att jag hade gjort något liknande för något år sedan som gick jävligt bra så jag smet in i sovrummet och plockade ut lådan med kampanjer som jag sparat.

Reklamkampanjer

Det är bara en pyttedel av vad jag har gjort under de senaste 20 åren. Men eftersom jag hellre gör något som jag vet kommer att fungera istället för att hela tiden komma på något nytt tyckte jag att det var en bra idé att hälla ut allt på golvet (förlåt Jennie).

Så nu ligger allt på golvet. Men jag hittade det jag letade efter, vilket kommer göra min kund väldigt nöjd. Det är jag till 99 % säker på.

Varför berättar jag det här för dig?

Det kan jag enkelt svara på med ytterligare en fråga:

Gör du saker som funkar eller gör du nya grejer hela tiden?

För cirka ett år sedan jobbade jag med en kund och skapade en riktigt, riktigt bra kampanj och i förra veckan träffade jag ägaren till företaget på en lunch. Jag frågade hur det gick. “Det går okej”, svarade han. “Men kampanjerna går inte lika bra som den du gjorde förra året”, sa han sedan. “Okej”, svarade jag. “Men varför kör du inte den kampanjen igen?”, frågade jag. Han tittade på mig som om jag just förolämpat hans mamma.

Vet du vad han lider av? Han lider av “Kampanjen-gick-så-jävla-bra-att-vi-aldrig-gjorde-den- igen-syndromet”

Lider du också av det? Här är i så fall medicinen.

Titta på gamla saker du har gjort som har funkat bra. Kan du modifiera kampanjen eller marknadsföringen en aning så att den funkar idag? Jag är ganska säker på att du kan det.

Om du är tveksam så hör av dig till mig så ska jag hjälpa dig på traven.

Vi hörs!

Maxe

About the Author krillemaxe

>