Kunder

Från böcker
”Den här boken har givit mig ovärderliga kunskaper och helt nya idéer om hur jag skall skriva mina säljbrev. Det har medfört att jag fått en helt ny respons från de företag jag skrivit till.”

Renée Ulfsdotter Myhrán, Hälsans Hus
”Den här boken har hjälpt oss med att skriva uppslukande, entusiastiska, suveräna säljbrev! Man får många värdefulla tips om upplägg, innnehåll, fraser och hur vi tänker som kunder.

Det här är en bok jag rekommenderar till den som som är nyföretagare eller företagare som vill få ny energi i sina texter och helt enkelt få fler kunder/köpare!”

Christine Österman, Matfrisk Dietistkonsult, Västerbotten

”Den har hjälpt mig att komma ur gamla innötta copy-banor och skapa ett utskick som gjorts sedan 1946 (!) och nu äntligen andas lite nytänkande. Boken är bra för att den är snabb och lättanvänd, perfekt att läsa under korta stunder av ”extratid” (läs: på T-banan). Det här är en bok jag rekommenderar till den/alla som skriver ’samma’ brev varje gång och inte kan komma loss.”

Karin Algvik, UNICEF Sverige

”Den har hjälpt oss att vara smartare samt att skriva listigare. Det första utskicket vi gjorde efter att ha läst boken fick vi 4 beställningar inom 30 minuter vilket aldrig hänt tidigare Det här är en bok jag rekommenderar till vem som helst som inte finns i min bransch.”

Åke Stjernström, Holmstrand & Stjernström HB

”Boken är bra för att den är lättläst, konkret och just att man blir inspirerad. Det här är en bok jag rekommenderar till alla som inte är spontana idésprutor utan behöver lite hjälp på vägen.”

Maud Carlsson, FöreningsSparbanken

”Jag har sparat uppskattningsvis minst 2 timmar per dag bara genom att anamma ett av Kristers tips i boken …”

Tim Svensson, VD, Ebutik.se

”Nu jobbar jag mindre, har mer tid åt familjen och mår bättre”

”Jag anser mig själv vara väldigt effektiv, otroligt effektiv måste jag säga. Men efter att ha läst e-boken Tid för allt insåg jag att jag inte alls var effektiv. Jag skrev upp punkter som jag kunde förbättra och arbetar stenhårt på dessa. Nu jobbar jag riktigt effektivt, vilket innebär att jag jobbar mindre, kan ge mer tid till familjen och mår bättre. Jag säger alltså inte att jag jobbar lite (arbetar fortfarande + 200 timmar i månaden) men tidigare låg jag på runt 250 timmar i månaden.

Så har ni som jag problem med att få tiden att räcka till, köp Tid för allt för jag lovar att du kommer förändra en hel del i din vardag efter du läst den.”

Jimmy Öström

”Nu sparar jag minst 2 timmar varje dag”

”Den här e-boken är ett guldkorn som har gjort mig betydligt effektivare, bland annat på grund av att jag inte satsar på att vara Mr Perfect och 100 % i allt jag gör. Detta har fått mig att frigöra mycket tid till annat. Jag gillar Kristers avspända sätt att skriva. Känns mer som att få goda tips av en erfaren kompis. Inget ”mässande” från någon som vill distansera sig från läsaren genom att påvisa sin egen förträfflighet. Den här boken kan jag rekommendera till alla.”

Johan Johansson

”Enkla metoder som gör det lätt och roligt med tidsplanering”

”Numera delar jag upp arbetet i tidsblock enligt principen 50-20-50. Dessutom är jag stenhård med fridag på söndagar. Jag sätter upp korta deadlines (innan hade jag sällan deadlines över huvud taget). Allt detta har ökat mitt fokus och min produktivitet. Jag får helt enkelt mer gjort tack vare ”Tid för allt”. Tidigare jobbade jag minst till kl. 17, nu är jag ofta klar redan före 12, och jag behöver inte längre jobba på söndagar. Det är den första bok i ämnet som går rakt på sak och ger konkreta, enkla och anpassningsbara metoder för större produktivitet. Det är enkla metoder som gör det lätt och roligt med tidsplanering”

Patrik Öbrink

”Nu känner jag äntligen att jag kan spara tid”

”Jag har läst lite om detta tidigare så allt var inte nytt, men att försöka jobba efter olika dagar och att inte vara slav under e-posten är några saker som jag försöker implementera i min vardag. Jag gillar bokens upplägg, där man kommer tillbaka till det man läst tidigare. Innehållsmässigt så gillar jag mest det du skrev om att sätta mål. Ganska svårt i början men troligen ett mycket effektivt sätt att spara tid och hålla fokus. Men framförallt så känner jag att jag KAN spara tid om jag tänker på de saker du förklarar i boken. Boken är ingen pekpinne-bok som påtalar ens brister och fel utan en upplysning till förbättring och förändring om man tar del av de tips som anges i boken. Är man tveksam så kan man ta del av ett enda tips och ändå märka en förändring.”

Magnus Kenne

”Otroligt mycket tips på så få sidor”

”Efter att ha läst Tid för allt har jag blivit bättre på att planera min tid. Mitt företag växer varje dag så det är såklart viktigt att se till att rätt saker blir gjort. Tack för en bra bok!”

Christoffer Bernhardsson

”Jag har blivit mer fokuserad och mycket bättre på att göra en sak i taget”

”Det är inte bara egna företagare som har nytta av den här boken – alla behöver fundera över hur man bäst tar tillvara sin egen tid och hur man undviker att stjäla tid i onödan för andra. Det är så mycket onödiga saker som görs i alla möjliga situationer nu för tiden. Efter att ha läst boken är jag mer fokuserad och har blivit mycket bättre på att göra klart en sak i taget och göra klart det nu och inte sätta upp för höga mål gällande vad jag ska hinna med under en dag. Jag gillar ju ditt sätt att skriva sedan tidigare och den här boken var lagom lång, skriven på ett underhållande språk och ett högintressant ämne. Exemplet med golfrundan är klockren! Mycket matnyttigt att tänka på, rakt på sak med konkreta beskrivningar och tips. Tack för en superbra bok!” 

Annica Olsson

”Lättläst med massvis av bra tips”

”E-boken Tid för allt är bra skriven och lätt att förstå. Vem som helst kan spara tid genom att läsa den. Det jag gillade bäst var att man fick konkreta tips på hur man ska hantera olika tidstjuvar. För min egen del har jag nog sparat cirka 2 timmar per dag.”

Krister Bundy

Från nyhetsbrevet

“Fan, vad jag älskar dina nyhetsbrev! Keep them coming.”

Jack Hansen

“Mycket inspirerande, tack!”

Tim Svensson, VD E-butik.se

“I floden av alla nyhetsbrev jag tackat JA till sticker Maxe ut rejält. Med ett personligt språkbruk som innehåller minimalt med ”flum” är det ett rent nöje att ta till sig alla goda råd. Det är bara en tidsfråga innan jag kliver över investeringsbarriären och ber om hjälp…”

Roger Brixberger

“Jag har bara prenumererat på ditt mailutskick någon vecka men måste säga att

jag gillar det. Jag prenumererar även på några andra pr/sälj-brev, men är i jämförelse ganska flummiga. Dina brev är rakt på sak och verklighetsnära. Tack!

Hoppas på att att dina kommande brev är minst lika bra!”

Mathias Andersson

Från workshops och kurser

“9 gånger av 10 så är anledningen till att din sajt underpresterar – din säljtext.

De flesta sajter är så dåliga att besökarna springer iväg för glatta livet hårt hållandes i sina plånböcker. Är du nöjd med resultatet som du får från din sajt? Om inte… gör som jag. Ta hjälp av Krister. Hans strategier för att skriva säljande ökade antalet försäljningar på en av mina webbplatser med 213%!”

Jonas Carlström

www.jonascarlstrom.se

”Med den här kursen kan vem som helst skriva bra texter

Jag har jobbat en hel del med copywriting tidigare på reklambyrå och även en del med Direktmarknadsföring. Skälet till att jag anmälde mig är att jag blev nyfiken och att jag alltid är intresserad av att lära mig mer. Kursens upplägg är bra. Det är en genomtänkt strategi som får mig att verkligen tänka igenom min situation och vad jag vill ha ut av min produkt och hur det ska förmedlas. Enkelheten i upplägget gör att man inte behöver ha så mycket förkunskaper. Med den här kursen kan vem som helst skriva bra texter.”

Björn Reimers

”Jag trodde att Copysystemet bara skulle innehålla självklarheter

Så fel jag hade! Kursen innehåller en hel del klara fakta på vad som fungerar och inte. Materialet presenteras rakt på sak och utan krusiduller. Kursen är enkel att följa och du får omedelbart reda på vad som är viktigt och vad du ska göra för att skriva säljande. Vad jag gillar bäst är att det inte snålas med materialet. Man får både flera bonusmoduler och andra bonusprodukter vilket jag gillar. Suger i mig allt som en svamp!”

Peter Sandorf

”Handfasta råd om hur du får nya kunder

Det här är en lysande kurs, trots att den är ganska jobbig att gå igenom. Att skriva säljande är inget som du lär dig på en handvändning. Det tar sin lilla tid. Kursen är bra upplagd och mycket lärorik. Tempot är lugnt och du kan ta kursen i din egen takt, vilket både är en fördel och en nackdel. En fördel om du är fokuserad och verkligen vill lära dig att skriva bättre. En nackdel om du är lite lat. Men du får handfasta råd om hur du ska använda språket för att få nya kunder och locka fler besökare till din hemsida. Förutom att lära dig skriva säljande får du även inblick i SEO (Sökmotormarknadsföring).”

Krister Bundy

Från coaching och rådgivning

”Vi vet inte vad som hänt. Men under den senaste månaden   har vi fått in lika många kursbokningar, som vi fick in totalt under årets första 10 månader!? Otroligt! Men roligt förstås… Och då har vi inte ens hunnit göra alla de förslag och ändringar som du gav oss. Vi sätter in extrakurser – som också direkt blir helt uppfyllda. Nu klarar vi inte längre att möta efterfrågan, som det ser ut. Oväntad situation…” 

/Robert Nilsson

Och här är ett till:

:-)

”Nu har jag skickat säljbrevet till hälften av de jag planerat att skicka det till. 2 % nappade vilket inbringade 55 590 kr extra i plånboken! Har testat två olika varianter men har inte riktigt haft ro att till att komma på en tredje och fjärde variant. Dessutom har jag en känsla av att det är många som börjar få mycket annat i tankarna nu, så i september tänkte jag skicka ut säljbrevet igen. 

:-)

Men gissa om jag är nöjd med resultatet hittills?!”  

/Marie Hagberg

”Jag har fått bättre självförtroende i att skriva och har också fått många konkreta råd, tips o trix hur jag kan få till bättre och mer säljande texter. Jag har fått värdefull feedback på min marknadsföring och har under perioden med hjälp av Krister paketerat ett nytt koncept: KeySales – Säljcoaching med garanterat resultat. Du kommer att komma framåt i din marknadsföring med hjälp av Krister Maxes coaching. Sedan är det självklart upp till dig att verkligen dra nytta av all den kunskap Krister har om skrivande och marknadsföring.”

Kerstin Wångstedt, ägare, KeyCoaching

”Med Kristers hjälp  har jag kommit igång med att skriva marknadsföringsmaterial som jag känner mig bekväm med. Jag har skickat ut nyhetsbrev med vårt nya kommunikationsspråk och responsen från kunderna har varit jättebra. Tack för all hjälp!”

Kristian Skibdal, VD Klotterkonsulten AB

Från Inre Cirkeln

”Det är lätt att bli ”hemmablind” i företaget. Men i Inre Cirkeln får vi mycket bra tips av Krister om hur vi kan förbättra vår marknadsföring, vilket har gett oss bättre resultat. Priset är mycket lågt jämfört med vad man får och alla bonusprodukterna är toppen! Det är dessutom kul att många av de andra medlemmarna hjälper till med tips.” 

Frida Lindberg, ägare Salong Modern

”Inre cirkeln betalar för sig själv genom möjligheten till feedback på vår marknadsföring. De ändringar som Krister föreslog ökade försäljningen med 14% respektive 18% på annonser som redan går bra. Det betalar för medlemsavgiften för flera år framöver. Kursen om Lovord, som ingår i medlemsavgiften, har hjälpt oss skapa ett system för att få kundomdömen att använda i annonser, kataloger och säljbrev – och skärpa markandsföringen och öka försäljningen ytterligare. Mest värdefullt för mig personligen är dock det jag lär mig om marknadsföring genom Kristers feedback och nyhetsbrev – utbildning som jag får på köpet.”

Patrik Öbrink, HD Media

”Ekvationen är enkel – vassare marknadsföring ger större intäkter. Krister Maxes Inre cirkel är ett effektivt och kul sätt att vässa din marknadsföring. Inte bara fantastiskt bra tips, förslag och idéer utan även snabb personlig feedback på det jag skriver. Alla som vill förbättra sitt sälj borde vara med i Maxes Inre Cirkel.”

Ola Wallström, Mera mål AB

”Jag tycker är bäst med Inre Cirkeln är att jag fått konkreta exempel och förslag på marknadsföringsmaterial, hur processen går till inför skapande av erbjudande, målsättning och planering. Och jag har fått bättre verktyg för kommunikation till kunderna. Tack för alla tips!”

Erika Gy, UNIQhudvård

>